سیستم فوم دوزینگ

5/5 - (1 امتیاز)

سیستم فوم دوزینگ برای مخلوط کردن فوم و آب با یکدیگر استفاده می شود. این سیستم ها برای اینکه شروع به کار کنند، نیازی به منبع تغذیه خارجی نداشته و برای تامین انرژی با جریان آب کار می کنند. از این رو استفاده از آنها در زمان های نبود جریان برق و در عملیات های اطفا حریق بسیار کارآمد است. شرکت آداک فیدار به عنوان تولید کننده انواع سیستم های فوم دوزینگ در ایران، این دستگاه ها را به صورت تک و عمده به مشتریان گرامی و سازمان ها و ارگان ها عرضه می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی محصولات، قیمت و سفارش، با ما در تماس باشید.

تولید دستگاه فوم دوزینگ

انواع سیستم فوم دوزینگ

انواع سیستم فوم دوزینگ در مدل های زیر تولید می شوند:

  • دوزینگ ثابت
  • دوزینگ قابل حمل (پرتابل)

البته ناگفته نماند که با توجه به اینکه، این دستگاه ها در دو نوع مختلف تولید می شوند، کاربرد آنها تفاوتی نداشته و وظیفه آنها اضافه کردن فوم به آب می باشد. هرچند سیستم های قابل حمل و پرتابل توسط آتش نشان ها در عملیات های اطفا حریق استفاده می شوند و به دلیل قابل حمل بودنشان، دارای دبی کمتری نیز نسبت به مدل های ثابت هستند. اینداکتور ها، مهمترین این تجهیزات قابل حمل هستند.

نحوه عملکرد

نحوه عملکرد این سیستم ها را به صورت مرحله به مرحله توضیح می دهیم:

  • ابتدا فوم از مخزن جداگانه به جریان آب اضافه می شود
  • این اضافه شدن براساس استاندارد و میزان مورد نیاز صورت می گیرد (میزان فوم مورد نیاز، از قبل مشخص شده و دستگاه این ماده را خودکار اضافه می کند)
  • در نهایت با ترکیب آب و فوم با یکدیگر، مخلوط این دو ماده، به سمت نازل هدایت می شود تا هوا به محلول اضافه گردد

لازم به ذکر است که مقدار مخلوط کردن فوم با آب، بر اساس استاندارد های NFPA انتخاب می شود. درصد معمول اختلاط این دو ماده با یکدیگر، 0.5، 1، 3، 6، و 9 می باشد. به این منظور که در درصد 9، مقدار آب 91 درصد و مقدار فوم 9 درصد است که محلول نهایی به سمت نازل فرستاده می شود.

سفارش سیستم فوم دوزینگ

دلیل جدا بودن آب و فوم

برای استفاده از این مواد خاموش کننده، آنها را از ابتدا با یکدیگر مخلوط نمی کنند. دلیل اینکار نیز ناپایدار بودن محلول آب و فوم در مدت زمان طولانی است. زیرا خاصیت فوم، در مدت کوتاهی از دست می رود. به این ترتیب، مخازن این دو ماده را جدا کرده و توسط سیستم های کف ساز آتش نشانی، آنها را با یکدیگر مخلوط می کنند. بنابراین تنها زمانی که به فوم، نیاز باشد، با توجه به درصد های مشخص شده، این دو ماده را با هم ترکیب می کنند.

فروش سیستم فوم دوزینگ در آداک فیدار

برای خرید و یا سفارش تولید دستگاه کف ساز فوم دوزینگ، می توانید با شماره های واحد فروش شرکت آداک فیدار تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *