شارژ کپسول آتش نشانی در کرج

سوالات متداول
  • هزینه شارژ کپسول های اطفا حریق چگونه محاسبه می‌گردد؟
    هزینه شارژ خاموش کننده های اطفا حریق توسط اتحادیه مشخص شده و فردی نمیتواند مبلغی بیشتر از مقدار تعیین شده دریافت کند.
  • امکان شارژ و تست کپسول ها در محل مشتری نیز وجود دارد؟
    بله، برای اینکار تنها کافیست روز و زمان مراجعه را با تماس با شماره های شرکت آداک فیدار هماهنگ نمایید.
  • آیا امکان شارژ کپسول های قدیمی نیز وجود دارد؟
    در صورتی که بدنه و مخزن خاموش کننده آسیبی ندیده باشد، امکان شارژ مجدد آن وجود دارد. اما توجه کنید که کپسول هایی دارای بدنه آسیب دبده و یا پوسیده باشند، امکان پرکردن مجدد برایشان وجود نداشته و باید نسبت به تهیه خاموش کننده جدید اقدام کنید.
  • آیا امکان انفجار کپسول های قدیمی وجود دارد؟
    بله، در صورتی که بدنه کپسول آسیب دیده باشد، امکان انفجار نیز وجود دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود هر سال برای تست و بازرسی کپسول های آتش نشانی به مراکز معتبر و قابل تایید اتحادیه مراجعه نمایید.
3.8/5 - (10 امتیاز)

شارژ کپسول آتش نشانی در کرج یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت آداک فیدار می‌باشد. از آنجایی که این کار باید به صورت اصولی و استاندارد انجام شود، در نتیجه شارژ کردن کپسول ها باید توسط متخصص انجام گیرد. از دیگر خدمات ارائه شده می‌توان به تست و بازرسی کپسول آتش نشانی در کرج نیز اشاره کرد. با توجه به اینکه انواع کپسول ها و خاموش کننده ها در بازار وجود دارند، تست و بازرسی آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. تست کپسول ها شامل چک کردن کارتریج، مخزن، سیلندر، مهره ها، ظاهر مخزن، جای جوش ها و … می‌باشد.

بازرسی کپسول آتش نشانی در کرج

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی در کرج

از آنجایی که با توجه به نوع خاموش کننده، مواد داخل مخزن کپسول ها با یکدیگر متفاوت است. قیمت شارژ کپسول اطفا حریق نیز می‌تواند بر اساس نوع خاموش کننده فرق کند. به عنوان مثال شارژ کپسول دی اکسید کربن با شارژ کپسول آب و گاز متفاوت است. این مساله در مورد خاموش کننده ها پودری و بیوورسال نیز صدق می‌کند. اما این تفاوت قیمت چندان زیاد نبوده و گاهی هم هزینه برابر است.

شارژ کپسول در کرج

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در هزینه شارژ کپسول آتش نشانی، ظرفیت کپسول می‌باشد. مشخصاً هرچه ظرفیت بیشتر باشد، هزینه شارژ آن نیز بیشتر می‌شود. البته ناگفته نماند که استفاده از مواد مرغوب نیز در قیمت شارژ آنها تاثیر گذار است.

شارژ کپسول CO2

کپسول های CO2 یکی از پرکاربرد ترین خاموش کننده ها هستند که برای انواع حریق های نوع A،B و البته بیشتر E استفاده می‌شوند. بنابراین باید همیشه مراقب زمان شارژ کپسول آتش نشانی CO2 باشید. شارژ این خاموش کننده ها در 2 صورت انجام می‌شود. اولی اینکه از کپسول استفاده شود تا مدتی بلااستفاده بماند. دوم اینکه توسط تست هیدرواستاتیک که هر 3 سال یکبار باید طبق قانون انجام گیرد، مشخص شود که نیاز به شارژ دارند.

روند پرکردن کپسول CO2 به این صورت است که ابتدا کاملاً خالی میشود. سپس قطعات کپسول از هم باز شده و استوانه کپسول جدا می‌گردد. برای اینکه از سلامت بدنه مطمئن شوند، کپسول را برای 2 دقیقه زیر تست فشار 30 کیلوگرم قرار می‌دهند. پس از آن کپسول را رنگ آمیزی کرده و به مدت 15 دقیقه در دمای 180 درجه قرار می‌دهند.

با توجه به طرفیت مخزن کپسول، آن را با پودر مناسب پر کرده و تمامی قطعات مجدد روی آن نصب می‌شوند. بعد از آن برای تحت فشار قرار دادن خاموش کننده، از نیتروژن 99.9 درصد مخلوط با هلیوم استفاده می‌کنند. در انتها چندین تست روی آن انجام می‌گیرد تا از سلامت خاموش کننده اطمینان حاصل شود. فراموش نشود که هر 6 ماه یکبار برای بازبینی و کنترل کپسول های کربن دی اکسید باید به مراکز شارژ و بازرسی مراجعه کنید.

زمان پر کردن کپسول های اطفا حریق

یکی از دلایل شارژ کردن خاموش کننده ها، فشار داخل محفظه آنها می‌باشد. این فشار در حالت استاندارد باید حدود 7atm یا 100psi باشد. همچنین برد پرتاب مواد نیز بسیار مهم است که هر کپسول باید دارای حداقل 2 تا 7 متر قدرت پرتاب مواد باشد تا در هنگام خاموش کردن آتش، از نزدیک شدن فرد به حریق جلوگیری گردد.

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی در کرج

حال هر کپسولی با توجه به نوع موادی که دارد باید در مدت مشخصی شارژ شود. این زمان برای خاموش کننده های پودر و گاز هر 2 سال یکبار، برای کپسول های CO2 هر 1 سال یکبار و برای کپسول های بیوژل نیز هر 5 سال یکبار در صورت عدم استفاده می‌باشد.

توجه کنید که در صورت استفاده از خاموش کننده ها، حتما باید برای پر کردن و بررسی به مرکز تست و شارژ کپسول برده شود تا مجدد آماده استفاده گردد. همچنین ناگفته نماند که پس از هربار شارژ، حتما تاریخ شارژ قبلی و زمان شارژ بعدی کپسول باید روی مخزن نوشته شود تا از زمان بعدی شارژ، مطلع شوید.

نماینده شارژ کپسول اطفا حریق در کرج

اگر به خدمات شارژ کپسول در استان البرز نیاز دارید، همین حالا با شماره های تماس واحد فروش شرکت آداک فیدار تماس بگیرید. استفاده از کارشناسان با تجربه و تجهیزات پیشرفته سبب می‌شود تا پروسه شارژ به صورت کاملا استاندارد و اصولی انجام گیرد. در نهایت توصیه می‌شود پس از پر کردن کپسول ها، حتما روی کارتریج را نگاه کرده و درجه مشخص شده روی آن را بررسی کنید.

3 دیدگاه در “شارژ کپسول آتش نشانی در کرج
  • خرداد 21, 1401 at 6:21 ب.ظ
    Permalink

    هزینه ایاب ذهاب با شرکت هست ؟ ( تعداد بالای ۴۰ تا کپسول )

    Reply
  • مهر 26, 1402 at 10:22 ق.ظ
    Permalink

    سلام سه عدد کپسول برای اپارتمان سه طبقه میخوام چطور میتونم سفارش بدم

    Reply
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *